| Subcribe via RSS

Browse > Home / , , , / Blog Article: Ca-n iunglă

Ca-n iunglă

vineri, aprilie 24 | Posted in , , ,

Rezultatele au venit. Nota 3 din 10 e ce am primit pentru campania noastră.

O să încerc să ofer, ca membru al unei echipe participante, un feedback cât mai corect și mai lipsit de lamentări posibil.
Am fost evaluați de board-ul 2, format din Sorin Psatta, Ileana Sebe și Marius Negrea. 
Suntem toți dezamăgiți de notă dar eu sunt mult mai dezamăgit de cum am fost tratați. De obicei e bine să te pui și în locul celuilalt, dar oricât am încercat să justific niște mostre de comportament, nu am reușit să le găsesc motivele. Plec de la presupunerea că nota a fost dată corect de niște experți în cum se evaluează o campanie, așa că n-o să contest de metoda de jurizare.

Din capul locului, îl exclud pe Marius Negrea din orice voi spune despre juriu, pentru că ne-am fi simțit bine chiar dacă eram descalificați dacă toți membrii juriului s-ar fi purtat la fel ca el. A fost singurul care a părut că încearcă să ne înțeleagă ideea, chiar dacă a fost deplorabilă dacă e să ne luăm după punctajul primit. Dacă va citi, îi mulțumim foarte mult pentru asta.

Poate că prezentarea a fost jalnică, poate că ideea era o prostie de la cap la coadă, dar mie mi se pare că trebuia ascultată ca să fie evaluată corect. Dacă în advertising contează doar primele cuvinte pe care le scoate din gură un account în fața clientului, atunci cred c-am fi privați de multe campanii bune.
O să fiu direct din moment ce pentru noi nu mai e nicio miză, so no more PR crap.  Noi am intrat entuziasmați crezând că în sfârșit avem de-a face cu oameni care pot să ne înțeleagă ideile sau măcar să ne spună (folosind argumente bune eventual) de ce sunt total greșite.
  Entuziasmul a durat fix până când domnul Sorin Psatta ne-a spus că ei, toți membrii juriului, deja știu background-ul campaniei. Adică la 10 secunde de când am început să vorbesc. N-a fost foarte motivant să ni se taie partea de analiză din scurt. Știm că îl știați, pentru că ar fi fost neprofesional să nu, doar că, fiind o probă de advertising și noi jucând rolul unei agenții ne-am gândit că trebuie să vă prezentăm totul ca unui client. Dar am greșit, pentru că de fapt era o discuție între experți în advertising, lipsind doar berea sau alte potențatoare de creativitate. Nu mi s-a părut corect. Nu mi se pare corect nici ca în mijlocul prezentării un membru al juriului să se ridice și să vorbească la telefon sau să spună ,,lăsați-l dracu' de pește", ca și cum ar fi fost singurul lucru pe care noi l-am gândit în campanie. E foarte dificil să mai auzi încă o idee proastă, dar nu justifică distrugerea discursului unei echipe. E greu în advertising, am înțeles mesajul; am căpătat și experiență, pentru că data viitoare(și o să mai fie o dată viitoare!) o să știm cum e să fii împroșcat cu noroi exact în ziua-n care porți costumul Armani(<-e o metaforă). Aveam impresia că am oferit un rezultat penibil, deși eram plătiți la greu pentru asta, și că iroseam timpul prețios al cuiva.

Ultimul comentariu e mai general, nu se referă neapărat la concurs. Ileana Sebe ne-a spus că mesajul ar fi fost bun pentru o țară ca Anglia, dar pentru noi nu se potrivește. Data viitoare poate avem mai mult succes la The Olympiads of Communication, Bristol(<-e o glumă, pentru că acum am învățaț să fim foarte atenți ce spunem). Poate asta e și diferența între reclamele de aici și cele de acolo. Sunt sigur că merge și ceva curajos din când în când(<-nu e o glumă, chiar cred în ideea noastră până când mi se oferă niște argumente solide contra, ceea ce nu s-a întâmplat azi după-masă, din păcate sau din lipsă de timp, ca să ma pun și-n locul celuilalt). 
În final, un videoclip over-used cu rol de critică subtilă pentru cei care nu văd pădurea:

Nu e hate speech pentru că nu ne-am calificat. Dacă s-ar fi întâmplat să ne calificăm probabil nu ne mai păsa de preselecții, dar cum nu avem campanie de lucrat putem să dăm un feedback detaliat.

Nimeni nu-și amintește de pierzători, așa că îi lăsăm pe cei care s-au calificat să vorbească oficial mai departe. Noi rămânem pe blog, activi, până la anul, când o să avem grijă să facem o campanie pe gustul juriului.
Bafta tradițională celor care s-au calificat. Noi știm c-am dat ce-avem mai bun, așa că avem o victorie neoficială și invidie moderată pentru cei care o să aibă ocazia să facă o campanie pentru un client în finală.
Și cel mai important, felicitări multe colegilor mei de echipă! A fost mișto să lucrăm împreună, și n-o zic doar pt PR bun.

Ste
Echipa Paradox

0 Responses to "Ca-n iunglă"

Leave a Reply